הרב ישראל מאיר וולך: "הוא היה מוזיל דמעות כשלמד אגדות חז"ל"

    המהדורה המרכזית No Comments on הרב ישראל מאיר וולך: "הוא היה מוזיל דמעות כשלמד אגדות חז"ל"

    נכדו של מרן שר התורה, הרב ישראל מאיר וולך בשיחה עם 'קול חי': "ראיתי אותו מתרגש לא פעם באמצע הלימוד, לפעמים בלימוד אגדות חז"ל הוא היה בוכה, מזיל דמעות; אני לא זוכר רב שנכנסו אליו כל כך הרבה אנשים, מאות אנשים ביום"

    11:39
    07.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למרות שקשה – הכי משתלם להעניק לאחרים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נכדו של מרן שר התורה, הרב ישראל מאיר וולך שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על דמותו של מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל שהובא היום למנוחות. "היום הזה קשה מאוד לכולם, אנחנו עדיין לא מעכלים האובדן ולא יודעים איך ממשיכים הלאה", פתח הרב וולך.

    "העולם בלעדיו הוא עולם אחר לגמרי מהעולם איתו. מאות אלפי בני אדם הגיעו אליו להתייעץ, להתברך, בכל כך הרבה נושאים. לעיתים אנשים מיררו בבכי בחדר ויצאו משם עם חיוך. לכל אלה זה אובדן גדול שאין מי שימלא את החלל. כל חייו למד תורה, הלכה, כל פסיעה שלו הייתה תורה, זה כל מה שהוא רצה לעשות. צריך לנסות ללכת בדרכיו כמה שאפשר, לחקות אותו".

    הוא סיפר "ראיתי אותו מתרגש לא פעם באמצע הלימוד, לפעמים בלימוד אגדות חז"ל הוא היה בוכה, מוזיל דמעות. וזו לא הייתה הפעם הראשונה שהוא למד את אותו דף… אני חושב שמהמידות הטובות שלו, כל אחד מאיתנו יכול ללמוד, הכרת הטוב שהייתה לו… איך שקיבל כל אחד בסבר פנים יפות".

    עוד סיפר הרב וולך: "כמעט כל שבוע היו מגיעים אנשים שחזרו לספר שזכו לישועה לאחר ברכת הרב, למשל אנשים שהגיעו לחלאק'ה עם הילד וסיפרו שהוא נולד בזכות ברכת הרב. הוא אחז שיש כוח לברכת הצדיק גם בהתאם לאמונה של האנשים עצמם בברכה".

    נכדו של מרן זצוק"ל הוסיף: "הוא היה בדעה ברורה שכולם יכנסו לבית, ושאלנו לפעמים על אנשים מסוימים. אני זוכר על פעם אחת שהוא אמר על מישהו שלא להכניס אותו – אבל גם אז הוא אמר שיגידו לו שאי אפשר וש'יתחמקו'. זה היה אדם שפגע בגדולי ישראל".

    לדבריו "אני לא זוכר רב שנכנסו אליו כל כך הרבה אנשים, מאות אנשים ביום. בני הבית השקיעו בזה הרבה מאמצים כי ידענו שחשוב לו לתת מענה לכולם. אנשים הגיעו עם סיפורים קורעי לב והיה צריך רגישות גדולה לזה".



    0 תגובות